Australische vice-premier Barnaby onder indruk van brandstrategie DOOR
04/07/2017“Het was een eer om de Australische vice-premier Barnaby te mogen ontvangen”, aldus Jan Opschoor, directeur van producentenorganisatie DOOR. De vice-premier, die tevens minister van landbouw is, werd met zijn gevolg ontvangen bij DC Prominent. De Australiërs bekeken het DC en luisterden aandachtig naar de uitleg van Jan Opschoor over de structuur en samenwerking van Nederlandse coöperaties. Het bezoek was een follow up van een groot Farm to Fork event in Sydney dat Rabobank, de belangrijkste Food & Agri bank in dit land met meer dan 65 kantoren, eind vorig jaar tijdens het Staatsbezoek van ons Koningspaar had georganiseerd.
Minister Barnaby koos voor een bezoek aan DOOR, vanwege zijn interesse in Nederlandse coöperaties en in brandstrategie van DOOR. Onder de vlag van DOOR werken we per productgroep met een eigen merk. Ieder merk wordt door een gespecialiseerd verkoop- en marketingteam in de markt gezet. Op deze manier wordt een optimaal resultaat uit de markt gehaald. Als House of leading brands staan de zes productmerken Prominent, Purple Pride, Green Diamonds, PapriCo, SweetPoint en Greenco centraal. DOOR investeert in de ontwikkeling van haar merken en fungeert als platform voor samenwerking en kennisdeling. Maar het belangrijkste bovenal is, dat onze organisatie wordt gedragen door vooruitstrevende en ondernemende telers, die bereidt zijn te investeren in innovatie en marketing. “Dat is de kracht van onze organisatie”, aldus Jan Opschoor.
De Australische delegatie bezocht ook de Rotterdamse haven en Goedegebuur Vlees. Ze sloten de dag af met een diner op de Australische ambassade in Den Haag.