Coöperatie DOOR groeit naar 460 hectare
02/12/2015Coöperatie DOOR groeit. Sinds de oprichting in 2013 groeide het areaal van DOOR met 190 hectare. In 2016 groeit het areaal tot 460 hectare totaal. Niet alleen sloten nieuwe leden zich aan; er vertrok ook geen enkel lid bij DOOR. Bovendien breidde het aantal productgroepen uit. Naast Prominent, Purple Pride, Green Diamonds sloten PapriCo en SweetPoint zich aan. In 2016 sluit ook GreenCo zich als zesde merk aan.
DOOR is blij met de uitbreiding. “Het versterkt onze positie en die van onze merken in de markt,” vertelt Jan Opschoor, directeur van DOOR. “Samenwerken en van elkaar leren vinden wij belangrijk. Door krachten te bundelen kunnen we kansen sneller en daadkrachtiger oppakken. Dit uitgangspunt spreekt onze nieuwe leden ook erg aan. Onze onafhankelijke positie in de markt en focus op verkoop en marketing spelen eveneens een belangrijke rol in hun keuze voor DOOR.”
Uitbreiding 2016
Prominent zorgde voor de grootste groei dit jaar. Het trostomatenareaal is met 30 hectare gegroeid doordat drie bedrijven zich per 2016 aansloten. Bij PapriCo sloot zich een nieuw lid aan om beter aan de klantvraag naar groene paprika’s te voldoen. Het aubergineareaal van Purple Pride nam toe door uitbreiding van een bestaande teeltlocatie. Door de komst van Greenco breidt het assortiment van DOOR uit met snackgroenten. Greenco, ook wel bekend van het merk Tommies.
Merken DOOR
De uitgangspunten van onze merken zijn gelijk; een autonome marktpositie, optimale kwaliteit van het product en de bereidheid om te investeren in marketing. Onze leden passen goed in de coöperatieve structuur; ze omarmen de toegevoegde waarde van het gezamenlijk ondernemen. Dat is ook direct de kracht van DOOR. Samen werken aan sterke merken.