DOOR 100% GRASP
26/01/2016DOOR 100% GRASP
Alle telers van Coöperatie DOOR hebben de GRASP-module behaald. GRASP is een aanvulling op het huidige Global GAP certificaat, waarin de sociale paragraaf wordt getoetst. Dat is belangrijk, want retailers vragen steeds vaker naar borging van goede arbeidsomstandigheden en werkgeverschap. “Voor DOOR is goed werkgeverschap op de teeltlocaties vanzelfsprekend. Het feit dat alle leden de module hebben behaald, bevestigt dit,” zegt manager Kwaliteit Els Weerdenburg.
Waarom GRASP?
De merken van DOOR – GreenDiamonds, Purple Pride, Prominent, PapriCo en Sweetpoint – beleveren via hun ketenpartners een groot aantal retailers in heel Europa. Door GRASP kan eenvoudig worden aangetoond dat de bij Coöperatie DOOR aangesloten telers de sociale aspecten goed hebben geregeld en geïmplementeerd. Op deze manier participeren wij op de toenemende klanteisen van onze ketenpartners. Het Global GAP certificaat is niet meer weg te denken en Weerdenburg verwacht dat dit in de toekomst ook zal gelden voor GRASP.
Inhoud GRASP
GRASP is de afkorting van Global Risk Assesment on Social Practice. De module GRASP beoordeelt of een onderneming voldoet aan een aantal eisen op het gebied van personeel- en loonadministratie, pensioenen en uitbesteding van werk. De telers ontvangen geen apart certificaat voor GRASP maar zijn als GRASP-telers geregistreerd in de Global Gap database.