Certificaten Nieuws Contact
  • Nederlands
  • Deutsch
  • English
  • Over DOOR
    • Wie zijn wij
    • DOOR Partners BV
    • Onze telers
    • Kernwaarden
    • Ons Team
    • Ons nieuw pand
    • Werken bij Door
  • Onze merken
    • Green Diamonds
    • Purple Pride
    • Prominent
    • Sweet Point
    • PapriCo
  • Home
  • Onze Beloftes
    • Altijd vers product
    • Duurzaam geteeld
    • Innovatief product
    • Markt en schapkennis
    • Samen de markt vergroten
    • Voedselveiligheid
  • Duurzaam ondernemen
    • Duurzaam geteeld
    • Jeugdeducatie FETfit

Telers DOOR groeien 100ha om aan marktwensen te voldoen

28/04/2017

“Groei is nodig om continu aan de marktwensen te voldoen. Niet alleen groei in jaarrond beschikbare hoeveelheden, maar juist ook groei in de professionalisering van de marktbenadering. Trade marketing en ketenmanagement zijn de manieren om waarde toe te voegen aan je product”, aldus Jan Opschoor, directeur van producentenorganisatie DOOR. Hij ziet veel overeenkomsten in de visie van DOOR en de sectorvisie van de Rabobank. Onlangs bezocht het expertiseteam glasgroente van de  Rabobank DOOR en Telersvereniging Prominent om de visies met elkaar te bespreken. De grootste algemene deler in beide visies is het door ontwikkelen tot een professionele producentenorganisatie met voldoende omvang om te produceren waar de markt om vraagt.

 

Ketenmanagement en Trademarketing

Naast producten van topkwaliteit ziet DOOR trademarketing en ketenmanagement als de manier om waarde toe te voegen in de keten. Onze marketeers investeren veel in het opbouwen van markt- , schap en shopperkennis, aldus Jan Opschoor. Samen met de klant overleggen om het  rendement in de categorie te verbeteren. Concepten ontwikkelen om  de consument te verleiden op de winkelvloer. Ook de Rabobank ziet kansen in het waarde toevoegen  met een volledig assortiment, effectieve marketing, gemaksproducten, onderscheidende verpakkingen,etc..

 

Jaarrond compleet assortiment

Om te kunnen produceren waar de markt om vraagt worden nieuwe productielocaties gebouwd of bestaande locaties uitgebreid. Hierdoor groeit het areaal binnen DOOR de komende jaren met 100 hectare. Daarnaast streven alle merken ernaar om jaarrond te leveren. Greenco en Prominent leveren jaarrond door belichting. Het belichte areaal van Prominent is afgelopen jaren gegroeid tot 157 ha. Purple Pride onderzoekt voor het derde jaar  het jaarrond  telen van aubergines door een belichtingsproef in de demokas. SweetPoint levert jaarrond product door samenwerkingen aan te gaan in Zuid Europa.

 

Ontwikkeling van ondernemer naar onderneming

Rabobank pleit voor organisatievormen, die zorgen voor robuuste ondernemingen. Binnen DOOR zijn al diverse voorbeelden van vergaande samenwerking tussen leden, door  exploitatie en/ of eigendommen onder te brengen in één bedrijf.  Tijdens het bezoek van de Rabobank is hierover uitgebreid gediscussieerd.

‹ terug

Meer informatie over ons?

› Contact
  • Coöperatie DOOR
    • Wie zijn wij
    • DOOR Partners BV
    • Onze telers
    • Kernwaarden
    • Ons Team
    • Privacy
  • Onze merken
    • Green Diamonds
    • Purple Pride
    • Prominent
    • Sweet Point
    • PapriCo
  • Onze Beloftes
    • Altijd vers product
    • Duurzaam geteeld
    • Innovatief product
    • Markt en schapkennis
    • Samen de markt vergroten
    • Voedselveiligheid
  • Duurzaam ondernemen
    • Jeugdeducatie FETfit
    • Duurzaam geteeld

Links

Nieuws Groeienbijdoor.nl Certificaten

Contact

Bezoek- en postadres DOOR
Honderdland 70
2676 LS Maasdijk
› Contact
  Tel: 0174-286 230

info@doorpartners.nl
© 2021 DOOR Partners. All rights reserved. Web design: CONNAXIS