Creëren
DOOR is dé aanjager en ontwikkelaar van plannen, strategieën en activiteiten, gericht op het ondersteunen en optimaliseren van de merken.
Kennisuitwisseling
Tijdens regelmatige overleggen informeren experts elkaar over hun lopende projecten. Samen zaken oppakken, speelt daarbij een belangrijke rol. Zo overleggen marketeers bijvoorbeeld over de gezamenlijke aankoop van marktdata. Speciale projecten krijgen ook aandacht, zoals de organisatie van de jaarlijkse Retaildag. Deze dag staat in het teken van kennisdeling met de serviceproviders en retailers.
Marktverkenning
Onze merken verkopen hun producten in heel Europa. Voor het verkennen van deze markten, bezoeken we deze landen zeer regelmatig. Wat zijn de trends, welke retailformules kent het land en zijn er andere ontwikkelingen waarvan we kunnen leren of waarop we kunnen inspelen? DOOR organiseert dit voor haar merken.
Retail Explorer
Om de (internationale) vragen uit de markt goed te kunnen herkennen, werkt DOOR met een Retail Explorer. Hij legt contacten met de retailers en gaat met ze in gesprek. Kansen uit de markt geeft hij door aan de merken. Daarnaast onderzoekt de Retail Explorer ook nieuwe afzetkanalen.
Fruit Logistica
In Berlijn vindt ieder jaar één van de belangrijkste vakbeurzen voor de internationale groente- en fruitsector plaats. In de stand van DOOR zijn onze merken altijd prominent aanwezig. Hier zijn onze verkopers en marketeers in gesprek met bestaande en potentiële klanten.