Initiëren
We kijken ook graag naar de toekomst. Welke ontwikkelingen, zaken en markten kunnen interessant zijn voor onze productgroepen? Wij nemen het voortouw als het gaat om de (door)ontwikkeling van ons merkportfolio. Daarom besteden we veel aandacht aan zaken als Market Intellegence, IT, toekomstige retailoplossingen en internationalisering. Doel is het sterk houden en nog sterker maken van de merken.
Internationalisering
Internationalisering is voor DOOR en de merken belangrijk. Het grensoverschrijdende afzetgebied kan niet groot genoeg zijn. Het jaarrond leveren én het produceren, verwerken en consumeren in bestaande afzetmarkten behoren tot de verantwoordelijkheid van de productgroepen. De coöperatie onderzoekt de productie buiten de bestaande afzetgebieden. De gezamenlijke internationale aanpak leidt tot meer daad- en slagkracht. Het beleid van DOOR is goed doordacht en van hoogwaardige kwaliteit.
Werkgroepen
Speciale werkgroepen van telers en medewerkers onderzoeken belangrijke onderwerpen. In deze werkgroepen zitten telers en medewerkers. De werkgroep ICT-Toekomst inventariseert de ontwikkelingen op ICT-gebied. Doel is het adequaat kunnen inspelen op toekomstige ontwikkelingen. De werkgroep Voedselveiligheid, ketenintegratie en duurzaamheid adviseert over het huidige en toekomstige beleid op deze terreinen.